måndag 12. januar 2009

Frustrerte fruer

Sååå gøy at de har begynt igjen! Jeg gledet meg hele julen til å begynne å følge med på de kjære frustrerte igjen. Den første episoden i romjulen levde opp til forventningene. Veldig bra!! Jeg har tenkt å oppgradere get-boxen min slik at jeg kan ta opp, pause, spole osv. JEE!
Jeg var på en gudstjeneste i Åkra kirke søndag etter nyttår tror jeg det var. Presten snakket litt om det å "ha lyst på noe". Hva er det som binder oss?? Det onde i verden. Er det bare krig og elendighet? Hva med kjøpelysten, er den bare bra? Hva er det som opptar oss? Er vi bundet i denne verden, eller er vi fri?
Jeg lyver vel ikke hvis jeg sier at jeg nok satt å tenkte litt på frustrerte fruer... Jeg tror ikke det er noe galt i å se frustrerte fruer, men det var som om Gud sa at kanskje du kan bruke tiden din på en litt bedre måte...? Joda. Gud sier sånn iblant, og han har sikkert rett. Men jeg ser jo ikke på noe annet. Har ikke fulgt med på noen serie siden sist frustrerte fruer gikk. Så det er sikkert greit. Jeg kan lese mer i bibelen uansett. Jeg har jo tid til begge deler. Ja jeg bestemte meg faktisk for at det var ikke noe problem. Og jeg er veldig fornøyd med den avgjørelsen, for det er jo bare underholdning! GØY!! :-D
Ferien er over. Jeg hadde en veldig fin juleferie jeg. Kunne gjerne tenkt meg at den ble litt lenger. Var litt tungt å begynne på jobb igjen... Totli og Odd Inge overnattet hos meg første natta i stavanger. Det var veldig koselig, vi kjørte Odd Inge på flyet om morgenen. Neste dag var jeg masse med Ingunn og Bjarte, for min leilighet var KALD! :-) De hadde endelig klart å få varmen i sin leilighet etter at de hadde frøset en hel dag, fordi ovnen deres lå i min bil :-0
Tirsdag: Jeg var på jobb. Kom hjem. Laget meg noe god mat. Tenkte jeg skulle få med meg litt nyheter før frustrerte fruer. TV er dødt!! Helt fulstendig dødt!!! Det gamle telefunken som jeg har fått fra mamma og pappa, som har fungert såå lenge. Nå ville det ikke mer. Jeg ble sååå lei meg, faktisk ganske så frustrert. Tipper Gud satt der oppe å lo godt av meg nå :-/
Og slik endte det. Jeg ser ikke frustrerte fruer. Jeg har ikke kjøpt meg ny tv. Jeg har heller ikke tenkt å gjøre det. Jeg har tenkt å si opp get-boxen. Jeg har kjøpt meg en stol, kanskje den kan stå der tv-et står? Kanskje jeg må kaste det ut før jeg ombestemmer meg... Mamma syns jeg skal kjøpe meg et tv. Januar-salg og sånn. Folk spør hva jeg gjør på kveldene nå? Hva jeg gjør? Vet ikke jeg... Jeg så da ikke så mye tv før uansett. Jeg har faktisk ikke hatt tid til å kjede meg ennå ihvertfall... Jeg kan jo fortsatt strikke og se film hos Ingunn, det gjorde vi i går. Dessuten så får jeg med meg mye mer nyheter nå enn før. Jeg har nemlig begynt å høre på radio. Mye mer fornuftig enn tv. Og jeg har det fortsatt bra!! Uten tv! Wow. Det er mulig! :-)

1 kommentar:

totliii sa...

eg har kjupt sesong 1 av frustrerte fruer eg. sie eg egentligt aldri heilt har fullt me på d fant eg ut atte eg måtte bjunda frå bjundelsen.

eg levte et heilt år i bergen uten fjernsyn å d va kje litt vanskeligt eingong!